donderdag 30 januari 2014

Verdriet slijt....

Vandaag is het gedichtendag. Daarom een gedicht.


Verdriet slijt…


Verdriet slijt
Als een rivier
Diepe sporen
In mijn ziel

Rouw trekt
Met paardenkrachten
Diepe voren
In mijn leven

Tranen stromen
Deze nacht
Tot het ochtendgloren
Ik sta op, een nieuwe dag.

Lieve Vader
Dank u wel
Dat uw wilde horen
Naar mijn snikken in de nacht

Lieve Jezus
Dank u wel
Dat hij zich heeft verloren
In de vreugde van uw pracht


“En Hij zal alle tranen van je ogen afwissen, en de dood zal niet meer zijn, noch rouw, noch geklaag, noch moeite zal er meer zijn, want de eerste dingen zijn voorbijgegaan.”

Openbaringen 21, vers 4.


Dit gedicht heb ik een tijdje geleden geschreven voor de ouders van een jongen die op jonge leeftijd is overleden. De ouders vinden het goed dat ik het gedicht hier publiceer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten